План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти

/Files/images/statut_2019/Тел._гаряч._ліній.jpg

ОПЕРАТИВНІ ДІЇ ВЧИТЕЛІВ

Вирішальна роль у боротьбі з булінгом належить вчителям. Але впоратися з цією проблемою вони можуть тільки з-за підтримки адміністрації школи, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій.

Для успішної боротьби з насильством у школі потрібно:

По-перше, дисциплінарні заходи повинні мати виховний характер, а не каральний. Осуд, зауваження, догана мають бути спрямовані на вчинок учня і його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил.

По-друге, жоден випадок насильства або цькування не повинен лишитися без уваги. Учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими. Реакція має бути негайною. Зупинити бійку, припинити знущання та більш суровою при повторних випадках агресії.

По-третє, при аналізі ситуації необхідно з’ясувати, що трапилось, вислухати обидві сторони, поговорити з кривдником, щоб зрозуміти чому він або вона так вчинили. До такої розмови варто залучити шкільного психолога.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ТЕМИ АНТИБУЛІНГУ

Лист МОн від 21.08.2023 №1/12492-23 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році"

Методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації» 2023/2024 

Лист МОН від 14.08.2020 № 1/9-436 "Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)"

 

Лист МОН від 18.04.2023 № 1/5449-23 "Щодо проведення в закладах освіти правопросвітницьких заходів до Міжнародного дня протидії булінгу (День боротьби з цькуванням)"

НАКАЗ Свидівоцької ЗОШ І-ІІІ ступенів " Про організацію роботи з питань запобігання і протидії булінгу у 2020 – 2021 навчальному році "

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Наказ МОНУ від 20.03.2020 №420 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26 лютого 2020 року № 293"

Заходи, проведені у школі у І семестрі 2019-2020 навчальному році щодо попередження булінгу

Лист МОНУ Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству

Лист МОНУ Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти

Лист ЧРДА від 24.03.2020 №02/11-02/768 "Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти

Лист ЧОДА від 14.02.2020 № 02/11-02/418 "Про затвердження наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 "Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти"

Наказ+заходи від 02.09.2019 щодо протидії булінгу у ЗЗСО села Свидівок

Наказ МОНУ від 26.02.2020 № 293 "Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти

https://www.stopbullying.com.ua/

ЗАКОН УКРАЇНИ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)

Кодекс безпечного освітнього середовища

Ми всі можемо допомогти це зупинити

Посібник для вчителя "Не смійся з мене". Профілактика булінгу.

Застосування діагностичних мінімумів в діяльності працівників психологічної служби 

Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом «рівний-рівному/рівна-рівній» та вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах освіти

Кодекс безпечного освітнього середовища

Комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом.Базові навички медіації» 
Освітня програма гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації» 
Освітня програма факультативу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» 

Сайт МОНУ  https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/protidiya-bulingu/korisni-posilannya-shodo-temi-antibulingu