Поради практичного психолога та педагога соціального батькам та вчителям

Поради батькам першокласників

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.
2. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.
3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили. 
4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.
5. Забудьте фразу: « Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.
6. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.
7. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно. 
8. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.
9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.
10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.
11. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»
12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтеся із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
15.Знайте, що діти люблять казки,особливо перед сном,або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.



Пам’ятка батькам майбутнього першокласника

1. Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт із нею. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім’ї.
2. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
3. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами та проблемами дитини.
4. Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.
5. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
6. Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.
7. Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хв.
8. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці. 
9. Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.
10.Пам’ятайте, що діти – не тільки продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку.



Поради батькам як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей 

        Батькам у відносинах із своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість їх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками. Як ставитись до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її? 

Правило 1. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма. 
Правило 2. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас. 
Правило 3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі. 
Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги. 
Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього. 
Правило 6. Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої. 
Правило 7. Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи. 
Правило 8. Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми. 
Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. 
Правило 10. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль. 
Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.

 

 

Статті у вільному доступі (Журнал "Практичному психологу усе для роботи)

№8(92) НЕРВИ ПУСТУЮТЬ… РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВІДНОВЛЕННЯ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ
№8(92) ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ
№7(91) Типи поводження в конфліктній ситуації. Тренінгові вправи для педагогів
№7(91) Насильство в сім’ї. Просвітницька гра-тренінг
№7(91) Робота з дітьми, схильними до девіантної поведінки та труднощами у навчанні. Рекомендації педагогам та батькам
№6(90) Профілактика професійного вигоряння. Психологічний тренінг для учителів
№5(89) Командотворення шкільного класу. Проводимо тренінг
№4(88) Я — п’ятикласник! Заняття з профілактики дезадаптації п’ятикласників
№3(87) Я і мої почуття. Заняття з підлітками
№2(86) Проблеми психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами в умовах ЗНЗ
№1(85) Тривога та тривожність. Феноменологія
№12(84) Натан Семенович Лейтес
№11(83) Вплив сім’ї на адаптацію підлітків. Виступ на батьківських зборах
№10(82) Роль батьків та вчителів у розвитку креативності дитини
№9(81) Пісочна терапія у роботі з учнями
№8(80) Обучение и воспитание успехом — шаг к развитию творческой личности. Деловая игра с элементами тренинга для педагогов
№7(79) Психологічний супровід навчально-виховного процесу як умова розвитку особистості
№6(78) Розвиток професійної компетентності соціальних педагогів
№5(77) Від планування часу — до успіху. Матеріали для бесід з учнями
№4(76) Мир профессий. Занятие с учащимися 9 класса
№3(75) Актуальні діалоги - Як запобігти зриванню уроків дітьми?
№3(75) Актуальні діалоги - Пенсія за вислугу років для педагогічних працівників
№3(75) Креативність як внутрішня передумова до творчості
№2(74) Сучасні інформаційні технології в роботі психолога
№1(73) Підліток. Який він? Консультація для батьків
№12(72) Типи темпераменту. Конспект заняття з молодшими школярами
№11(71) Фрагментарність сприйняття підлітком навколишнього світу
№10(70) Как научиться управлять собой? Час психолога. 9-й класс
№9(69) П. Ф. Каптерев — один із засновників педагогічної психології
№8(68) Я скоро стану п’ятикласником. Заняття-гра
№7(67) Вправи на розвиток емпатії
№6(66) Здібності людини. Конспект уроку психології
№5(65) Методичні особливості організації тренінгових занять
№4(64) Розвиток професійної ідентичності педагогів «Круглий стіл» практичних психологів ЗНЗ
№3(63) Я — причина агресії. Семінар для практичних психологів, педагогів ДНЗ та початкової школи
№2(62) Креативність — основа творчої самореалізації особистості психологічний практикум для старшокласників
№1(61) «Мова жестів» для вчителя
№12(60) Шляхи розвитку творчих здібностей учнів
№11(59) Як підготувати учнівську роботу для захисту в малій академії наук
№10(58) Словечки, рисуночки. Час психолога в 1-м классе
№9(57) Психологічний супровід впровадження оновленого державного стандарту базової освіти
№8(56) Давайте решать самостоятельно. Час психолога. 7 класс
№6(54) Первый раз в 5 класс. Час психолога
№5(53) Особливості роботи шкільного психолога з педагогами та керівництвом школи
№4(52) Ефективність групової взаємодії. Програма корекційно-розвивальних занять для учнів 5–6 класів
№3(51) Конфлікти
№2(50) Педагогічні ситуації
№1(49) Молодіжні субкультури. Позакласний виховний захід в 11 класі
№12(48) Список публікацій за 2012 рік
№8(44) Діяльність психолога з профілактики суїцидальної поведінки в учнів з порушеннями інтелектуального розвитку
№5(41) Вплив комп’ютера на психіку дитини. Поради батькам
№4(40) Готуємося до ЗНО. Профілактика стресів. Заняття з елементами тренінгу для учнів 11 класу
№3(39) Гнів і здивування. Заняття в початковій школі
№2(38) Роль учителя у формуванні позитивних якостей особистості. Практичне заняття для вчителів
№12(36) Список публікацій за 2011 рік
№10(34) Інтернет: за і проти. Загально-шкільні батьківські збори.
№5(29) Тренінг для вчителя «Мої 24 години». Життєві стратегі ї, проектування, планування та реалізація особистісного потенціалу через організацію робочого простору
№12(24) Список публікацій за 2010 рік